H&M Group introduceert cafe concept It's Pleat in H&M winkel Londen
bezig met laden...
In de H&M winkel in Westfield, White City in Londen is een It's Pleat Cafe geopend op de tweede verdieping. Het is voor het eerst dat het cafe concept It's Pleat wordt geintroduceerd in een winkel van de H&M Group. Dat heeft It's Pleat wereldkundig gemaakt via een Instagram post. Met het Londense cafe in de H&M-winkel komt de It's Pleat teller op vier; er waren al twee cafe's in Stockholm en een in Uppsala. Het is ook voor het eerst dat het concept buiten Zweden treedt.
It's Pleat werd in 2017 door H&M Group gelanceerd als cafe in Stockholm. Op het Facebook-account van It's Pleat staat "It's Pleat is een lokale feel good oase. We bieden een gebalanceerd menu met eten en snacks die zowel superlekker als goed voor je zijn." Koffie en thee is biologisch en fairtrade, zo leert het menu. It's Pleat heeft vegan, gluten- en lactosevrije-keuzes. Er zijn onder andere soepen, salades, sapjes en sandwiches. Een cinnamon bun (kaneelbroodje) kost 2 pond, een salade kost 4,5 of 7,9 pond.
Bij Arket, een van de nieuwste modelabels van de H&M familie, maakt een Scandinavisch cafe onderdeel uit van de formule. "Ons doel was om een soort nieuwe bestemming te creëren, een moderne markt die zorgvuldig geselecteerde collecties combineert met een nieuw Scandinavisch café," vertelde Lars Axelsson, CEO van Arket, eerder aan FashionUnited. "We keken naar welke ervaringen klanten misten, waar we zelf geïnspireerd raken, waar we zelf vinden wat we zoeken en waar we de kwaliteit van producten begrijpen. We wilden meer bieden dan alleen collecties en dus was het een logische stap om het café een centraal onderdeel van het bedrijf te maken. Het is een warme omgeving die een unieke sfeer creëert op al onze locaties."